E-mailing jest dobrze znany działom marketingu i komunikacji, ale kiedy zakładasz firmę, jedyną rzeczą, o której musisz myśleć, są e-maile, które otrzymujesz do swojej skrzynki odbiorczej i te, które trafiają prosto do folderu śmieci. Jednak e-mailing lub e-mail marketing jest techniką handlową i działaniem komunikacyjnym, które jest szeroko stosowane w celu przyciągnięcia lub rozwijania lojalności klientów.
Co to takiego?
Ten termin odnosi się do wysyłania e-maili do grupy osób z dużą szybkością, ale także z dużą łatwością dzięki uproszczonym procedurom oferowanym przez Internet. Uważaj, aby nie pomylić e-mailingu z masową wysyłką. W rzeczywistości e-mailing jest w pełni spersonalizowaną techniką, której celem nie jest ingerencja w skrzynki pocztowe odbiorców, ani też uznanie nadawcy za nieuczciwego spamera.
E-mailing jest kanałem komunikacji, który mieści się w ramach tak zwanej personalizacji one-to-one, która polega na wykorzystaniu określonych danych osobowych każdego potencjalnego klienta w celu wysłania mu e-maila w pełni dostosowanego do jego oczekiwań i pragnień.
Jaki jest cel e-mailingu?
Celem kampanii e-mailingowej jest budowanie lojalności klientów lub znalezienie nowych potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani określonymi usługami lub produktami. Dla tych, którzy z niej korzystają, technika ta staje się niezbędna do zbudowania całkiem pokaźnego portfela klientów.
Jak działa e-mailing?
Aby jak najlepiej wykorzystać tę technikę, należy zainwestować w wydajne oprogramowanie do łatwego wstawiania bazy danych i tworzenia wiadomości HTML. Dlatego ważne jest, aby mieć pewną wiedzę na temat komputerów, szczególnie w zakresie projektowania graficznego, aby stworzyć wysokiej jakości kampanię e-mailingową.
Gdy wiadomość została już stworzona, a cel dobrze zdefiniowany, wszystko, co musisz zrobić, to skierować wiadomość, krok, dla którego preferowane jest wezwanie na usługi profesjonalisty komputerowego, i wysłać ją do dużej liczby osób, również zdefiniowanych z góry.
O czym trzeba pamiętać?
Bezwzględnie przed wysłaniem kampanii trzeba pamiętać o tym żeby e-mail został sprawdzony przez profesjonalnego korektora tekstu. Dokument z błędami stylistycznymi czy gramatycznymi obniży nam jakość kampanii. Jeśli treść jest dłuższa nie obędzie się bez pomocy redaktora tekstu, który zadba o styl, układ zdań.
Łatwo poznać wpływ kampanii.
Stosując tę technikę marketingową, dzięki dostępnym narzędziom, możesz również poznać wpływ kampanii. W ramach rozwiązania do e-mailingu, z którego korzystasz, wskaźniki pozwolą Ci ocenić skuteczność Twoich wysyłek, biorąc pod uwagę wskaźnik otwarcia e-maila, ale także wskaźnik kliknięć, wskaźnik rezygnacji z subskrypcji i wskaźnik transferu. Dzięki temu użytkownik będzie wiedział, czy jego kampania zakończyła się sukcesem, czy też konieczne jest zweryfikowanie strategii i przekazu.
E-mailing jest zatem tanim i bardzo skutecznym sposobem dotarcia do docelowej grupy klientów w celu poinformowania ich o najnowszych trendach, ale także o wydarzeniach w firmie i przekazania informacji o jej produktach. Biorąc pod uwagę, że technika ta jest związana z pola komputerowego, to nadal wskazane jest, aby otoczyć się z profesjonalistami, lub śledzić odpowiednie szkolenia w celu uruchomienia skutecznej i jakości kampanii.